Kinderkerk 13 december 2020
16 dec 2020 Kinderkerk 13 december 2020
Klaas jr. heeft de belevenissen van Josefine en Jezus van de afgelopen dagen doorgenomen. De 12-jarige Jezus is via de tijdmachine in Denemarken anno nu beland, en logeert bij Josefine. Maar hij kan niet terug, de tijdmachine is kapot. Probeert iemand te voorkomen dat het leven van Jezus zo zal verlopen als in de Bijbel staat? Intussen is een vriend van Josefine verdrietig omdat zijn cavia dood is. Ze vragen of Jezus het diertje weer levend wil maken. Jezus twijfelt of hij dat kan, en ook of het mag van zijn moeder. Het is immers sabbat.
Daarna hebben we nog wat doorgepraat over wonderen en over bidden.

De jongste en middengroep hoorden het verhaal van Jesaja door Johannes, over Simi die bang is voor het donker en de oorlog. Jesaja vertelt dat er weer licht zal komen met de geboorte van een koning.
We hebben een spel gedaan met zaklampen en geknutselde poppetjes op bakpapier waar het licht doorheen schijnt.

Groeten van de kinderkerkleiding