Hedendaagse werken van barmhartigheid Hedendaagse werken van barmhartigheid
werken van barmharigheid - hongerigen en dorstigen spijzen en lavenDe ‘hongerigen en dorstigen’ proberen we te voorzien via inzamelingen voor de Voedselbanken in Rivierenwijk en Lunetten tijdens de Oogstdienst en het organiseren van een jaarlijkse Klaasmaaltijd in de kerk voor eenzamen, ongedocumenteerden, dak- en thuislozen.

werken van barmharigheid - naakten kledenDe ‘naakten kleden’ doen we via kledinginzameling met kerst voor opvanghuizen in de stad en uitdeling van kleding tijdens de Klaasmaaltijd.

De ‘vreemdeling herbergen’ doen we via steun aan Villa Vrede en STIL en samenwerken met de Centrale Diaconie van de stad Utrecht in een stedelijke opvang voor vluchtelingen.

Het ‘verzorgen van de zieken’ krijgt vorm door als diakenen deel te nemen aan de kerkdiensten in het UMC in Utrecht en het Antonius Ziekenhuis Nieuwegein.

Het ‘bezoeken van gevangenen’ krijgt gezicht door de hele wijkgemeente in te schakelen bij het schrijven van kaarten als Paasgroet voor gevangenen. Verder werkt de wijkdiaconie samen met de Stichting Exodus in onze wijk, waar ex-gedetineerden een nieuw bestaan kunnen gaan opbouwen.

Het ‘begraven van de doden’ betekent voor diakenen dat zij deelnemen aan uitvaartdiensten voor overledenen en het voortouw nemen in de kranslegging op 4 mei in de wijk Hoograven.